Apa Jadi Kalau Tak Bayar Bil Digi

Bisnes jual topup. Apa jadi kalau tak topup selepas dapat tempoh aktif 850 hari tu.


Awak Kena Janji Bila Saya Takda Nanti Awak Xmo Sedih Ye Home Facebook

Tukar dari Postpaid Celcom ke Prepaid Celcom.

. Maxis anda bertuah sebab dapat pelanggan macam saya ni. Sebut je istilah topup orang dah tahu apa benda topup ini. Kalau kat rumah aku di Shah Alam Unifi dah ada.

Kalau logam itu adalah jongkong emas tentu logik kaya. Contohnya Bill Gates terkaya di dunia kerana sistem komputer pada zaman kini jikalau dulu semasa komputer mahu dicipta semasa tamadun Mesir tentunya tidak logik Bill Gates boleh jadi kaya. Kalau kita bandingkan antara pakej prepaid nampaknya prepaid Maxis kurang berbaloi kerana tawaran kuota data yang sedikit.

Atau dengan erti kata lain saya dah terlebih bayar sebanyak RM10731 kepada DIGI. Bil apa yang boleh bayar melalui JomPay. Kalau dah kita save nombor seseorang lain kali kalau nak call orang tu kita dah tak payah nak ingat nombor dan dail.

2021 semalam dalam sejarah. Daripada korang bersusah payah pergi kaunter PTPTN Bank. Dorang main agak-agak lagi sebab broadband atau bil telefon.

Pengalaman saya tahun 2013 kereta kena lelong sebab tak mampu bayar. Logik tak duit 1 sen boleh jadi jutawan. Ah Astro kita nak bayar bil air kita nak bayar bil telefon.

Libur musim panas memang biasanya berlangsung kurang lebih tiga bulan. Jadi lebih mudah dan senang. Dan yang guna Onexox Prepaid tapi kena terminated jugak sebab tak topup hmm saya tak tahu nak cakap apa.

Yang penting jadikan simkad Onexox Prepaid Black sebagai nombor anda yang gunakan sehari-hari walaupun bukan sebagai nombor utama. Kalau kita bandingkan simkad postpaid pula saya peribadi merasakan pakej internet dari Webe lebih berbaloi kerana ianya unlimited kuota data. Kes bermula mase figu pindah rumah.

Tapi saya sehingga 2016 pun tak bayar2 bank pun keluar notis nak bankrapkan sebab ada hutang lebih RM30k. Kalau takut lupa jugak Whatsapp saya kat O1O6OO9966. Nasib baik saya tak terus membayar bil air sebanyak RM20710 seperti kebiasaan yang sering saya buat selepas mendapat surat bil air mahupun elektrik.

Nanti saya ingatkan setiap kali ada happy hour. Aku rasa guna prepaid lebih jimat berbanding guna postpaid yang mesti kena bayar bil tetap setiap bulan. Tapi kalau saya ada beli Happy Hour contohnya happy hour RM50 dapat 13gb data jadi saya perlu bayar untuk bulan tu RM11254.

Sebelum pindah dah call customer service cs nak confirm kalau suspend akaun astro akan ade cas bulanan ke tak. Cs tu cakap takde. So bulan depan kalau nak bayar bil lagi tak perlu masukkan nombor account astro lagi.

Jangan ambil kesempatan untuk langsung tak topup sim onexox ni. Untuk mengelakkan lebih banyak saya terlebih bayar kepada DiGi pada bulan ni dan beberapa bulan berikutnya saya tak nak membayar satu sen pun bil telefon saya. Sebab kes ni dah lama berlaku dan lebih setahun atau dua tahun rasanya tapi dorang kata saya tak bayar bil tu dua bulan.

Awak jangan ingat lepas 2 tahun saya akan tetap setia bersama awak. Kalau setiap bulan dia memerlukan topup sebanyak RM100 maka setiap bulan dia akan topup RM100. Setelah beberapa tahun aku jadi pengguna postpaid Celcom aku buat keputusan untuk tukar semula ke prepaid.

Semua yang menggunakan talian pra bayar akan memerlukan topup. Utamakan dulu bil dan hutang yang penting. Jenis setia tak bertempat ni.

Melainkan yg jadi staffnya seperti accounting nya yg masak yg jagain gudang senjata teknisi mesindll Yg gw mau nanya. Ok ada beberapa step yang perlu anda ikut iaitu. Bisnes ini memang tak perlu diperkenal dan diterangkan dengan panjang lebar.

Sekolahnya itu kayak apa si. Antaranya adalah bil Astro Bil telefon seperti Digi dan banyak lagi. Dah tentu kita kena jelaskan bil bulanan seperti eletrik dan air sewa atau ansuran rumah dan makanan.

Oleh kerana saya pun malas kena telefon terus kena ganggu ja. Aa jadi hari ini pada waktu ni saya nak ajar macam mana kita nak bayar bil dan telefon menggunakan platform. Nasib Baik Tak Terus Bayar Bil - Elok Semak Jika Abnormal.

Bukan taknak bayar tapi kes kena tipu oleh salesman waktu trade-in kereta. Musim panas belum berakhir. Kalau saya tak beli apa-apa data tambahan maka saya perlu bayar RM6254 je lah.

Dulu aku memang pengguna prepaid. Maka setiap bulan sebelum 3 haribulan saya wajib topup atau bayar bil guna XOX Fast lebih pantas mengikut jumlah yang sepatutnya. Baik bayar online je.

Ini gw mau nanya tentang career opurtunites di US ARMY bukan jadi Infantri ato yg ikut perang loh hammer. Kalau korang dah buat tip 1 dan 2 dan masih tak ada wang yang cukup untuk bayar hutang korang tiba masanya untuk beri keutamaan untuk bayar dulu hutang atau bil-bil yang penting. Lagi pun di kawasan rumah di kampung aku dekat dengan pantai biasanya EDGE dan GPRS sahaja yang ada.

Sebab tak berbaloi pun jadi setia. Yang kita ah perlu bayar ah contohnya kalau macam Astro dengan aa telefon kalau tak bayar kita kena bar jadi kita tak boleh nak menggunakan telefon. Line telefon Onexox disekat.

Kepada korang yang kerja office hour tidak perlu risau untuk mencuri masa. Jadi anda tidak perlu pening pening dengan masalah kehabisan data lagi. Sama kyak college ato gimana.

Dan kebiasaannya juga saya akan membayar menggunakan perbankan internet Maybank yang memudahkan. Kita cari dan tekan. Cara Bayar Bil Air Online Menggunakan Jompay Maybank2u Jika dahulu korang perlu bersusah payah pergi ke kiosk pembayaran bil air sekarang ini tidak perlu lagi korang bersusah payah untuk pergi.

Sebenarnya bukan PTPTN sahaja tapi boleh buat macam-macam pembayaran bil melalui JomPAY. Figu dah terminate akaun astro. 2-3 kali reconfirm pon dia ckp takde cas.

Kat Ofis wireless streamyx dah ada jadi memang tak berbaloi kalau aku tambah lagi bil untuk internet melalui Maxis aku dah la kouta 3 GB sahaja. Ada eloknya user topup mengikut keperluan. Saya dah bosan jadi orang yang baik dan setia.

Kalau langsung tak topup cukup tempoh 2 tahun 4 bulan sim akan di barred disekat. Selain jadi staff2 yg gw sebutin di atas ada posisi apa lagi yak. Bil yang saya maksudkan ialah segala jenis bil yang menerima bayaran online termasuklah bil telefon TM celcom maxis digi dll bil astro bil PTPTN kalau ada yang nak bayar elak kena denda bil air bil TNB dan sebagainya.

Dalam analogi yang lebih mudah sama je macam kita save phone number dalam telefon. Pastikan penerima bayaran anda termasuk dalam sistem bank anda. Jadi saya fikir biarlah hal ni selesai secepat mungkin.

Kalau diikutkan kesetiaan dan pelaburan saya selama 14 tahun ni dekat awak saya berhak dapat Iphone X tau. Sehinggalah keadaan kembali seperti sedia kala. Sambil minum cendol pun boleh buat.

Belajar di Jalanan The Capital New England and The Big Apple Part 1 Washington DC New Hampshire Vermont Boston New York. Sebab dorang tak tahu apa punca bil tu. So figu mmg tinggalkan baki bil dlm 80 ringgit.

Tak perlu beratur panjang dan tidak perlu ambil nombor giliran untuk buat pembayaran. Logik tak sekeping logam boleh jadi jutawan. Jadi bisa terasa sangat lama kalau kita hanya berdiam diri saja.

Tak tahu kenapa aku pergi tukar ke postpaid. Apapun selepas kereta dilelong masih ada baki yang perlu saya jelaskan.


Nrhsnh Nhsnh5 Twitter


Cara Membayar Bil Digi Dengan Mydigi App Help Centre


Nrhsnh Nhsnh5 Twitter

Comments

Popular posts from this blog

Cara Nak Buat Carta Bar Dalam Excel

Contoh Surat Kiriman Tidak Rasmi Menjawab Menngetahui Rahsia Mendapat Kejayaan